Wednesday, February 2, 2011

PerubAhAN

ye!!! kita manusia mmg perlu ada perubahan... bukan perbahan baik jadi xbaik ok!! biarlah perubahan yang xbaik kepada yang baik dan menjadi lebih baik seterusnya menjadi yang terbaik daripada sebelum ni....
kat cni aku nak cite tentang seseorang yang mmg dah berubah... bukan mengumpat ok tapi sekadar renungan n pengajaran wat kita semua..

aku mmg xsuke orang yang hipokrit ni.... dia bukan berubah tapi berubah hanya untuk memikat pujian atau berubah dalam masa satu saat mungkin... shit!!!! mmg aku tau nobody is perfect tapi bia pon kita ni buruk mcmmana sekalipun kita kena ingat hidup kita hanya pinjaman dari ALLAH....kenapa aku marah???? sebab aku xnak kawan2x aku hipokrit macam dia....

korang kena ingat k biala masa susah n senang kita sama2x.. jangan masa susah je kita cari dia masa senang kita lupe dia.... begitu juga hubungan kita dengan ALLAH.. bialah susah n senang kita ingat pada DIA... everyday n every second.... so kawan2x juz be urself n sentiasalah menginginkan sesuatu perubahan....

aku ada petua sikit ni bukan tok cantikkan gigi or muke or mata or ap watever tentang fizikal yang kita ada k tapi petua untuk Rohani n Emosi kita...

  1. sebelum tido bace doa tido"Bismikallahumaayawaamutu", selawat n mengucap
  2. lepastu doa dalam hati " ya, ALLAH cucikanlah hatiku cucikanlah otakku sebab esok aku nak jadi yang aktif cemerlang n nak jadi yang lebih baik dari arini" aminnnn
  3. tarik nafas hembus
  4. pejam mata
  5. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz (semoga mimpi indah)
insya'ALLAH esok bgn tido korang akan lebih bersemangat.... deeeebaaakkkk!!!!


No comments:

Post a Comment